Powodem skreślenia tych kilku zdań sprowokowała mnie decyzja pewnej komisji oceniającej kontrolujących projekty PO IG 8.1. Projekt był zdyskwalifikowany w trakcie oceny merytorycznej z zastrzeżeniem, że nie spełnia definicji e-usługi w sensie działania POIG 8.1, gdyż w celu realizacji e-usługi niezbędne jest ściągnięcie aplikacji na urządzenie mobilne, więc nie mamy do czynienia z sytuacją pracy na żądanie operatora eusługi (konieczne poprzedzające działanie).
Nie byłoby może w tym rozumowaniu nic dziwnego, gdyby nie to, że na stronie domowej PARP dostępna jest warta zerknięcia prezentacja poświęcona dobrym praktykom w dziedzinie PARP 8.1. Wśród opisanych projektów leży w zasadzie taki sam na płaszczyźnie IT pomysł, który wszak robi całkowicie odmienną e-usługę, ale podobieństwo w metodzie działania jest uderzające.
Zaraz rodzi się pytanie: czy w takim razie istnieją spójne kryteria oceny pomysłów POIG, czy też może wnioskodawca z chwilą złożenia wniosku jest skazany na stworzenie do pisaniaprotestu oceny projektu. Trudno mi znaleźć odpowiedź na w ten sposób postawione pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz